Jak začít s PPC? Nastavení a spuštění Google Ads

Co je to PPC a je vhodné pro e-shopy?

Zkratka PPC znamená „pay per click“ tedy v překladu platba za kliknutí ať už za textovou či bannerovou reklamu, která se zobrazuje napříč internetem. Nejčastěji se používá právě v systémech Google Ads a skliku, setkat se s ní můžete ale také u reklam na sociálních sítích.  Výhodou je, že můžete dobře sledovat a vyhodnocovat výsledky, tedy kolik návštěvníků kliklo na vaši reklamu a kolik vás kliknutí stálo peněz.

Většině eshopů se reklama v PPC vyplatí, ale musí být opravdu dobře vytvořená a měla by se dobře zvolit strategie, jinak mohou být vynaložené finance bez návratnosti. 

 

google_ads

Doporučujeme použít tento postup

Pro všechny služby google lze použít jednotné přihlášení. Můžete tedy použít gmail, který používáte např. pro Google Analytics. Přihlašte se tedy k gmailu, pokud jej ještě nemáte, vytvořte si jej. Poté se přihlaste přes TUTO stránku. 

Bohužel ihned při přihlášení budete nuceni vytvořit první kampaň. Je to tkzv. chytrá kampaň, kterou následně pozastavte, nebo odstraňte. Následně vyplňte fakturační údaje a pro dokončení budete muset zadat platební kartu. 

Nastavte si měření 

Měření konverzí v případě eshopu (objednávek) je důležité. Pouze podle měření můžete reklamy optimalizovat a vyhodnotit, zdali vám fungují správně a přináší vám objednávky a návštěvnost. Měření nastavíte v sekci Nástroje a nastavení  ► Měření ► Konverze ► + vyberete buď import dat z analytics, nebo zvolíte webové stránky - zde použijete kód, který si vložíte do e-shopu

Propojte účet Google Ads s účtem Analytics

Naimportujte si cíle z google analytics a posílejte do google ads důležitá data, která pomohou automatizaci s vylepšením nabídek pro vaši reklamu.

Produktová kampaň - Google Nákupy

Pro eshopy je jednou z nejdůležitějších kampaní a přináší eshopům nejvíce objednávek. Pro spuštění produktové kampaně musíte ale nejprve propojit Google ads se službou Google Merchant Center. 

Pro vytvoření účtu Google Merchant Center zvolte stejný gmail jako pro ostatní služby google a účet si vytvořte ZDE.  Bude potřeba ověřit vaši doménu, nastavit základní údaje o firmě a vložit váš feed pro google nákupy - Produkty ► Zdroje ► + ► zvolte "plánované načtení" - pojmenujte zdroj ► vložte váš feed

Dále bude potřeba propojit účet Ads s Merchants. V horní liště klikněte na ozubené kolečko ► Propojené účty ► google ads ► vyberte správný účet google a připojte jej. Pak jděte do účtu Google Ads a schvalte propojení s Merchant (Nástroje - připojené účty - Merchant center) 

Poté je potřeba několik dnů vyčkat, než dojde ke schválení. 

V levém sloupci klikněte na položku Růst ► Správa programů ► a aktivujte Google Nákupy

 

 

Vytvořte kampaň pro Google Nákupy


Při vytváření kampaně budete mít na výběr dva typy. Standardní a Chytrou kampaň. Pro začátek zvolte standardní kampaň, protože ta chytrá potřebuje pro správnou funkčnost nasbírat potřebná data o návštěvnících a objednávkách. Chytrou kampaň tedy můžete spustit a vyzkoušet později.

Zadejte denní rozpočet kampaně a vyberte jakou použijete cenovou nabídku - pro začátek doporučuji nastavit ruční CPC, kdy si budete moci nastavovat ceny za proklik (cpc) sami. Rozpočet i cenu za proklik si můžete kdykoliv snižovat a zvyšovat. Až bude mít systém dostatek dat o objednávkách můžete vyzkoušet i jinou cenovou nabídku např. "návratnost investic".

Jako cíl můžete zvolit "prodej" a dále vyberte lokalitu, ve které se mají produkty zobrazovat (česká republika..)

Poté vytvoříte sestavu - vytvořte si název - např. všechny produkty. Sestav můžete mít i několik a můžete do nich rozdělit produktové skupiny, např. podle kategorií. Každé sestavě pak můžete nastavit jinou cenu za proklik.

 

Inzeráty ve vyhledávání

Vytvořte novou kampaň, vyberte si typ kampaně (prodej atd).

Po nastavení kampaně vytvořte reklamní sestavy. Každá sestava by měla souviset s něčím, co lidi, které vaše produkty zajímají, hledají na internetu.

Reklamní sestavy lze vytvořit dvěma způsoby:

  1. Standardní: Zadáte skupinu klíčových slov souvisejících s vyhledáváním a vytvoříte pro ně vhodné reklamy.
  2. Dynamické: Google podle obsahu vašeho webu automaticky cílí na vyhledávání a vytváří potřebné reklamy.

Poté zadejte klíčová slova a zvolte jejich typ shody (Frázová, přesná, volná - doporučuji pro začátek první dvě, nebudou mít tak vysoké náklady jako shoda volná) 

Pak již stačí zadat samotnou reklamu. Reklama by měla korespondovat s uvedenými klíčovými slovy.