Jak založit Facebook a propojit s eshopem?
Facebook je v dnešní době neodmyslitelnou marketingovou podporou každého e-shopu a to už jak pasivně tak i přes placené reklamy.
Abyste si mohli založit FB stránku pro e-shop, musíte mít založen osobní FB účet - rovnou doporučuji vytvořit dvoufázové ověření, vyhnete se tak do budoucna možnému zablokování účtu pro reklamu. Ten založíte ZDE. Pozor pokud zakládáte zcela nový osobní účet, budete muset vyčkat cca 14 dnů, abyste mohli založit BM.
Založte FB stránku pro e-shop
Vpravo nahoře, vedle vaší fotky klikněte na tlačítko + vyberte možnost "stránka" - ihned můžete začít vyplňovat informace jako Název, kategorii, popis. Není to nic složitého.
Nahrajte fotky/obrázky
Profilová fotka stránky:
-
Na stránce se na počítačích zobrazuje v rozměrech 170 × 170 pixelů, na smartphonech v rozměrech 128 × 128 pixelů a na většině běžných telefonů pak v rozměrech 36 × 36 pixelů.
Úvodní fotka stránky:
-
Na stránce se na počítačích zobrazuje v rozměrech 820 pixelů na šířku a 312 pixelů na výšku. Na smartphonech je její šířka 640 pixelů a výška 360 pixelů.
-
Musí mít alespoň 400 pixelů na šířku a 150 pixelů na výšku.
-
Nejrychleji se načítá, pokud je to soubor sRGB JPG, přičemž šířka fotky je 851 pixelů, výška je 315 pixelů a její velikost je menší než 100 kB.
Vyplňte veškeré informace
V levém sloupci úplně dole klikněte na "ozubené kolečko - nastavení" - vyplňte co nejvíce informací o vaší stránce, uveďte odkaz na eshop, vyplňte adresu atd.
Zvolte si facebook šablonu
V levém sloupci klikněte na "Šablony" - a vyberte šablonu "obchod nebo nakupování"
Začněte sbírat fanoušky
Začněte budovat svou komunitu lidí/fanoušků, kterým se líbí vaše produkty, váš eshop a kteří u vás nakupují. Přidávejte na facebook příspěvky s informacemi o novinkách, akcích, slevách, přidávejte vaše články z blogu, nebo pár fotek z vašeho firemního prostředí.
Založte si FB BUSINESS MANAGER
Založte si business manager - ZDE - vyplňte veškeré informace o firmě a poté přejděte na nastavení firmy.
V levém sloupci nastavení toho naleznete hodně, vypisuji to nejdůležitější:
Uživatelé / Lidé - zde můžete přidávat další lidi, kteří budou mít přístup tam, kam jim povolíte
Účty / Stránky - přidejte vámi vytvořenou stránku a propojte ji s business managerem
Účty / Účet pro reklamu - vytvořte si účet pro reklamu.
Účty / Instagram, Whatsapp - můžete připojit instagramový nebo whatsapp účet.
Bezpečnost značky / Doména - velmi doporučuji ověřit - zvolte ověření pomocí metatagu a postup č. 1 - vložte kód do zdrojového kódu vašeho eshopu do záhlaví <head> - pak klikněte na "ověřit" - většinou se nemusí čekat a ověření proběhne ihned.
Způsob platby - zde můžete přidat způsob platby - většinou se zadává platební karta, která se bude používat pro propagaci reklam.
Zdroje dat / Pixely - vytvořte si pixel kód pro sběr údajů z vašeho eshopu a propojte s eshopem - podrobný postup naleznete ZDE.
Zdroje dat / Katalogy - vytvořte si katalog produktů z vašeho eshopu a propojte s facebookovou stránkou