Co je to analýza klíčových slov a k čemu se používá?

Analýza klíčových slov pro eshopy je jednou z důležitých částí online marketingu. Správně zpracovaná analýza vám poskytne spousty důležitých dat (klíčových slov) ve vztahu k vašemu eshopu či byznysu. 

Co by Vám měla analýza sdělit?

  • Jaké produkty se nejvíce vyhledávají - které jsou nejčastěji vyhledávané a jaké další slovní spojení můžeme použít pro názvy kategorií a produktů
  • Mám správně pojmenované kategorie v menu? - nehledají je lidé pod jiným názvem? Mají mé názvy kategorií nějakou hledanost? Mám správnou architekturu webu?
  • Jaké dotazy vznášejí lidé, kteří se zajímají o můj sortiment?  - jsou vhodné pro tvorbu obsahu, psaní blogu a článků

Analýza se většinou provádí v tabulkové formě, kde máte přehledně rozepsaná klíčová slova a fráze, seřazená od nejvyhledávanějších a dále se doplňuje o další zjištěné informace, jako je např. trendovost, určení konkurence, potenciál kl. slov.

Dále se doplňuje např. o pozice ve vyhledávačích, pokud tedy není tvořena analýza pro budoucí eshop, který ještě nemá žádné pozice.


Jak probíhá zpracování analýzy?

Tvorba analýzy je komplexní proces, který zabere nějaký čas a popsat ji zde bude na samostatný článek. Pokud si najmete externí firmu, určitě by s vámi měla zůstat v kontaktu a pokládat spousty dotazů. Nikdo jiný totiž nezná váš byznys a cíle tak dobře jako vy sami.


Jak s analýzou pracovat?

Součástí analýzy by mělo být také doporučení a vysvětlení, jak ji využít a jak s ní dále pracovat. Je to důležitý faktor, na který se občas zapomíná a pro marketingovou strategii je velmi důležitý. Takže pokud vám někdo předá tabulku bez dalšího vysvětlení, pak pro vás vůbec nemusí být přínosem.


Co by mělo zaznít v doporučení?

  • Je nutné změnit strukturu eshopu?
  • Je potřeba změnit nebo upravit nebo přidat kategorií / produktů?
  • Je potřeba přidat nové kategorie / produkty?
  • Jak zapracovat na obsahové stránce eshopu?
  • Jak použít analýzu pro psaní vašeho blogu
  • Na jaká klíčová slova se zaměřit v ppc


----------------------------------------------------------------------------------------------------- 

 "Analýzu velmi doporučuji. Často se setkávám s eshopy, které si lidé vytvoří sami tak jak je zrovna napadne. Tedy bez jakékoliv analýzy či doporučení. Pak oslovují marketingové specialisty, že jim eshop neprodává a aby jim připravili reklamu. Jsou zde tací specialisté, kteří na to kývnou, ovšem ten správný markeťák by vám měl říci, že je nejprve potřeba úprav na webu a v obsahu, aby vše dokonale fungovalo a pak je teprve cesta pro reklamu. "