Základ marketingu - Co si můžete nastavit zcela sami a zdarma?

 

1 ) Název e-shopu a logo

Název eshopu i logo by mělo být jedinečné tak, abyste si mohli budovat vlastní brand. Jednoduše a laicky řečeno, když se vás někdo zeptá:  Kde jsi to koupil? Vy odpovíte na eshopu “XYZ”.  

 

2) Zabezpečený protokol HTTPS

Mějte nastavený zabezpečený protokol https:// , vyhnete se tak problémům s upozorněním ze strany prohlížečů, některé antivirové programy dokonce zcela zamezují přechodu na nezabezpečenou stránku, která běží pouze na protokolu http://.  

3) Základní SEO 

Title a description  -  jsou důležité nejen pro vyhledávače, ale třeba i pro zbožové srovnávače a marketingové nástroje.
Title - název, meta description - je popis.

Nastavení tilte, meta description a url.

 1. U hlavní stránky eshopu, tzv. “home page” 

title - by měl obsahovat název eshopu, oddělovač  a krátký popis.. např.   ABCDE.cz | Italská obuv a doplňky  jako oddělovač se nejčastěji používají  lomítka  |  /  nebo pomlčky -  nebo třeba tato tečka •  ideální délka title je 60 znaků

description neboli meta popis - zobrazuje se pouze při vyhledávání. Tento popis by měl výstižně popsat danou stránku, v tomto případě hlavní stranu eshopu. Ideální délka je 155 znaků. Google může zobrazit i více znaků, ale jelikož k tomu nedochází vždy, mělo by být v těch 155 znacích napsáno vše nejpodstatnější. 

url - bude základní doména eshopu

 2. U kategorií

title - by měl obsahovat název kategorie, oddělovač  a název eshopu.. např.   Dámská trička | ABCDE.cz  jako oddělovač se nejčastěji používají  lomítka  |  /  nebo pomlčky -  nebo třeba tato tečka • ideální délka title je 60 znaků

description neboli meta popis - zobrazuje se pouze při vyhledávání. Tento popis by měl obsahovat stručný ale přitom výstižný text, který bude popisovat danou kategorii. Ideální délka je opět 155 znaků. Pokud si nejste jisti, nebo nemáte čas vypisovat u každé kategorie description a necháte je prázdné, vyhledávače do description sami umístí text, o kterém si budou myslet že je pro tuto stránku relevantní. Doporučujeme ale u kategorií rozhodně vyplnit.

url - doporučujeme mít nastavený tento formát -  https://www.ABCDE.cz/url-kategorie

 3. U produktů

title - by měl obsahovat název produktu, oddělovač  a název eshopu.. např.   Dámské černé tričko Atlantis | ABCDE.cz  jako oddělovač se nejčastěji používají  lomítka  |  /  nebo pomlčky -  nebo třeba tato tečka •  ideální délka title je 60 znaků

description neboli meta popis - zobrazuje se pouze při vyhledávání. Tento popis by měl výstižně popsat daný produkt, v tomto případě popis produktu. Ideální délka je opět 155 znaků. Pokud si nejste jisti, nebo nemáte čas vypisovat u každého produktu description a necháte je prázdné, vyhledávače do description sami umístí text, o kterém si budou myslet že je pro tuto stránku relevantní.

url - doporučujeme mít nastavenu tento formát -   https://www.ABCDE.cz/url-produktu.  Lze mít nastaven také formát https://www.ABCDE.cz/url-kategorie/url-produktu  u tohoto formátu ale hrozí, že pokud se rozhodnete přesunout produkt do jiné kategorie, změní se jeho url a to může mít další dopady na marketing.

4) Přehlednost eshopu, správná struktura menu kategorií a zařazení produktů

Pokud máte nepřehledné menu kategorií, špatně zařazené produkty, a nebo příliš složitý proces nákupu (nákupní košík) pak může být pro zákazníka problém u vás nakoupit. Snažte se tak, aby byl celý nákup co nejsnadnější.

Správné pojmenování kategorií a jejich struktura je důležitá nejen pro zákazníky, ale také pro roboty - vyhledávače. Zde doporučuji provést analýzu klíčových slov a dle této analýzy se zaměřit na sestavení menu eshopu i názvu produktů. Správné pojmenování produktů také usnadní zákazníkům vás najít. 

 

5) Založte si facebook stránku pro váš eshop

Spousty lidí tráví čas na sociálních sítích, a i když jsou pro vás sociální sítě jako pro osobu nepřijatelné, pro business je to dnes velmi důležitý článek pro marketing i pro samotné prodeje. Založte si tedy facebook stránku co nejdříve a vkládejte různé informace, novinky, příspěvky. Propojte si fb stránku s vaším eshopem, napojte si produktový katalog a označujte své produkty v příspěvcích.